Onderscheiden met je visitekaartje

In onze tweede blog gaan we het hebben over visitekaartjes. Iedereen kent ze wel. Het papieren kaartje waarop je naam en contactgegevens staan vermeld. Wat zijn eigenlijk de eisen waaraan zo een kaartje moet voldoen en hoe kan je tegenwoordig nog opvallen met je kaartje?


Onderstaande tips zijn eigenlijk de ‘standaard’ eisen waaraan een visitekaartje moet voldoen.

 

De bedrijfsnaam herkenbaar en goed leesbaar
De 1e tip is eigenlijk een dubbele, want hij geldt niet alleen voor je visitekaartje. Zorg dat je een professioneel logo hebt. Een goed logo zorgt voor de juiste uitstraling. Als je bedrijfsnaam verwerkt is in je logo, kun je ervoor kiezen je logo groot op het visitekaartje te zetten. Bij een erg creatief ogend bedrijfslogo is het goed je bedrijfsnaam ook in een “gewoon lettertype” boven je bedrijfsgegevens te zetten. Zo voorkom je irritatie bij een klant die moeite heeft met het lezen van het logo.

Duidelijke vermelding van gegevens
Een visitekaartje is bedoeld om duidelijk te maken wie je bent, hoe het bedrijf heet en op welke manieren je bedrijf en jij te bereiken zijn. Als je deze informatie geeft, ben je volledig. Een opsomming van waar je bedrijf allemaal garant voor staat hoort niet op een visitekaartje thuis, maar in een brochure of op de website.

Houd het simpel
Less = More! Wees niet te bang om voldoende witruimte te gebruiken. Een rommelig geheel zal in veel gevallen een averechts effect hebben, al verschilt het natuurlijk in welke branche je werkzaam bent. Een make-up artist is meer gebaat bij een luxer en vrouwelijk design dan een streetstyle fashionmerk.

Vergeet de achterkant niet
Een visitekaartje heeft twee kanten. Op de voorkant staan alle contactgegevens, maar het is zonde als je de achterkant niet gebruikt. Houdt er wel rekening mee dat de achterkant per definitie niet de plaats is om alle informatie die niet meer op de voorkant paste dan maar hier weg te zetten. In de meeste gevallen wordt het logo op de achterkant in het groot geplaatst.

Kies voor kwaliteit
Online zijn voldoende mogelijkheden om zelf aan de slag te gaan met het ontwerpen van een visitekaartje. Hoewel een eigen ontwerp uiteraard vaak het goedkoopst zal uitpakken, is dit niet per definitie de beste optie voor je bedrijf.

Als ondernemer wil je bij je potentiële klanten met je visitekaartje immers opvallen tussen andere aanbieders. Een ervaren ontwerper heeft beter zicht op hoe je bedrijfsnaam/logo het beste wordt benadrukt zonder dat het een rommelig geheel wordt.

Naast alle ‘standaard’ eisen die hierboven staan vermeld is er ook iets waarmee je je kan onderscheiden van alle andere aanbieders.

Zo kan je tegenwoordig kiezen voor verschillende soorten materialen. Naast het standaard papieren kaartje kan er ook gekozen worden voor een PVC-kaartje. Dit oogt net wat luxer dan een papieren kaartje. Met een PVC-kaartje straal je echt iets zakelijks uit en kan je het eigenlijk geen kaartje maar pasje noemen.

 


Voor PVC-visitekaartjes maar ook voor de papieren visitekaartjes kunt u contact met ons opnemen. Ons team zal u verder helpen om uw onderneming een verdere boost te geven.